Τρίτη, 15 Δεκεμβρίου 2009

7 κρίσιμα λάθη που οι γυναίκες κάνουν στη δουλειά

Λάθος 1ο
Δεν διακόπτεις ποτέ


Δεν χρειάζεσαι την άδεια κανενός για να ρωτήσεις κάτι.
Αν έχεις κάτι να πεις, πες το καθαρά και λακωνικά. Είναι χρήσιμο να ξεκινάς με το ‘Θα σας διακόψω για ένα λεπτό…’ και μετά να σταματάς πριν συνεχίσεις. Μπορεί να ακούγεται αγενές αλλά δεν είναι – και πιάνει.

Μία από τις πελάτισσές μου έκανε αγώνα για να ακουστεί στις συσκέψεις. Αφού εφάρμοσε την καινούρια της προσέγγιση (διέκοψε έναν από τους συνεργάτες της ενώ μιλούσε και ζήτησε να της εξηγήσει πως ακριβώς λειτουργεί μία συγκεκριμένη διαδικασία) δύο άλλοι συνάδελφοι την πλησίασαν και είπαν (και παραφράζω εδώ): ‘Πάντα είχα απορία για αυτή την διαδικασία αλλά ποτέ δεν ένιωσα ότι μπορούσα να ρωτήσω’.

Το αποτέλεσμα; Πλέον στις συσκέψεις, της ζητάνε να σχολιάζει.

Λάθος 2ο
Είσαι συνέχεια καλή

Φυσικά όλοι θέλουμε να μας συμπαθούνε, αλλά το ξέρεις ότι αυτό δεν είναι πάντα δυνατό. Είναι το ίδιο με το να προσπαθείς να πετύχεις μια ομοφωνία – δεν μπορείς να ικανοποιείς όλους τους ανθρώπους, όλη την ώρα. Αντίθετα, να είσαι δίκαια και να πράττεις με εντιμότητα, και όταν λες ‘όχι’ να το εννοείς.

Λάθος 3ο
Ντύνεσαι για την δουλειά που κάνεις



Στην πραγματικότητα, θα έπρεπε να ντύνεσαι για την δουλειά που θέλεις να κάνεις.

Μία από τις γυναίκες που προπονώ το έκανε αυτό πράξη και μέσα σε έξι μήνες προάχθηκε δύο επίπεδα. Τι φοράνε οι διευθυντές, οι προϊστάμενοι και οι αρχηγοί στον δικό σου οργανισμό;
Ντύσου για τον ρόλο αλλά ποτέ μην προσπαθείς να είσαι αυτή που δεν είσαι.

Για παράδειγμα, αν δεν νιώθεις άνετα με τα έντονα χρώματα στη δουλειά, μην τα φοράς. Αντιθέτως, διάλεξε φωτεινά αξεσουάρ – τσάντα, κοσμήματα, φουλάρι ή κοκαλάκια για τα μαλλιά, όλα κάνουν τη δουλειά τους.

Λάθος 4ο
Κουτσομπολιό

Αν πρέπει να δείξεις ότι είσαι ‘μέρος του πλήθους’ τότε συγκατένευσε κάποιες φορές αλλά μην εμπλακείς – μην συμφωνείς, μην σχολιάζεις, και βρες μια πρόφαση για να ξεφύγεις όσο πιο γρήγορα μπορείς.

Οι άνθρωποι που θα επηρεάσουν την μελλοντική σου καριέρα πρέπει να γνωρίζουν ότι μπορούν να βασιστούν πάνω σου 100% - αναρωτήθηκες ποτέ γιατί η κουτσομπόλα του γραφείου δεν πήρε ποτέ προαγωγή;

Λάθος 5ο
Το αφεντικό του αφεντικού σου δεν σε αναγνωρίζει

Κάνε περισσότερα για να διασυνδεθείς.
Θέσε ερωτήσεις, μετά άκου. Το αγαπημένο θέμα όλων είναι ο εαυτός τους, οπότε αν δείξεις ενδιαφέρον σε αυτούς θα σε θυμούνται. Δεν χρειάζεται πάντα το θέμα να είναι η δουλειά – αν είναι η μέση της σχολικής χρονιάς ρώτα για τα παιδιά τους, αν πλησιάζει το σαββατοκύριακο ρώτησε ποια είναι τα σχέδια τους.


Αν σε ρωτήσουν και αυτοί με τη σειρά τους, να είσαι σύντομη.


Λάθος 6ο
Διακοσμείς το γραφείο σου

Είναι όμορφο να έχεις μικρές πινελιές από το σπίτι γύρω σου άλλα πρόσεχε την προσωπική ακαταστασία. Φωτογραφίες, χαριτωμένα παιχνιδάκια, φυτά, χαζά ημερολόγια, όλα μπορούν να υπονομεύσουν τον επαγγελματισμό σου.


Θα σε εξέπληττε το τι σκέφτονται οι άνθρωποι για σένα (συχνά υποσυνείδητα) βασισμένοι στο τι σε περιβάλλει. Οπωσδήποτε, μπορείς να έχεις μια-δυο φωτογραφίες αλλά μην τον παρακάνεις σε παρακαλώ!


Λάθος 7ο
Εθελοτυφλείς


Πρέπει να δράσεις αν αντικρίσεις νταηλίκια ή οποιουδήποτε είδους ανάρμοστη συμπεριφορά. Αν δεν το κάνεις, τότε οι άνθρωποι θα θεωρήσουν ότι είναι εντάξει να συμπεριφέρεσαι με τέτοιον τρόπο.
Να είσαι το άτομο που προασπίζει το σωστό.
Ποτέ μη βασίζεσαι σε κάποιον άλλο για να θέσει τα στάνταρ.

1 σχόλιο:

dimitris_ Kozanitiko blog είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.